Mit tegyünk, hogy a Google első 10 helyezettjében legyen a weboldalunk?

Keresőmarketing titkok...

  • A megfelelő domain név olyan, amiben lehetőleg benne van az a kulcsszó, amire előre akarunk kerülni. A cégnév önmagában csak akkor igazán jó keresőmarketing szempontból, ha benne van a kulcsszó is egyben. Ha erre nincs lehetőség, akkor legyen két domain nevünk, egyik a cégnév, másik a megfelelő domain. Természetesen a megfelelő domainen optimalizálunk és a cégneves domaint mindössze átirányítjuk ide. A cégneves domain-t tudjuk használni a névjegykártyán, vagy egyéb nyomtatott anyagon.

  • Nem kell belépőoldalt használnunk, soha ne tegyünk ilyet. Ahol egy köszöntőszöveg van vagy zászlócskák, amiken kiválaszthatjuk az adott nyelvet, vagy egy nagy szép falsh fogad bennünket, szép zenével. Ez az amire nincs szükség!

  • A főoldalon legyen elég szöveg, mennyi az elég? Minél több annál jobb, persze ne tegyük oda egy 200 oldalas könyv teljes tartalmát. Olyan szöveg legyen ott, amiben előfordul az adott kulcsszó többször is, amire előre szeretnénk kerülni.

  • A Főoldal szövege kezdődjön a számunkra fontos kulcsszavakkal és lehetőleg egy úgynevezett fejléc vagy angolul Headnig-el aminek a kódja Mint egy újságban, ott is van egy fejléc és az nem a "köszöntjük az oldalunkon" című sablon kéne, hogy legyen itt is egy! Kulcsszó legyen ott, ha Ön a weboldalával az ablaktisztítás szóra akar elöl lenni, akkor legyen a H1-ben benne az ablaktisztítás szó.

  • Az oldalnak van egy címsora is (angolul: Title) amit a böngészője legfelső sorában olvashat el az ember. Ebbe legtöbben egy minden egyes aloldalon azonos szöveget szoktak beleírni, ami általában a domain név. Teljesen helytelen! Ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy könyv minden egyes oldalának ugyan az lenne a címe. Ugye milyen furcsán hangzik, mégis nagyon-nagyon sok weboldalon ezt látom. A Google nem hülye, az ilyen oldalakat igyekszik távol tartani az első 10 helytől.

  • Óvakodjunk a könnyen általunk is szerkeszthető weboldalkészítő alkalmazásoktól melyek legtöbbször egyáltalán nem keresőbarátok. Cégneveket inkább nem említek, de a nagyok közül, akik még szemináriumot is tartanak a keresőmarketing témában olyan terméket adnak az ügyfeleknek, ami egyáltalán nem keresőbarát. Számomra ez felháborító!

  • Mitől lehet keresőbarát egy weboldalkészítő rendszer, aminek a szakmai neve CMS (Content Management System - Tartalomkezelő rendszer)? Attól, hogy a keresők számára olyan URL-t állít elő, amelyben értelmes szavak vannak.
    Pl. egy nem keresőbarát URL: www.sajátnev.hu/index.php?todo=listcat&cat=34 Ez nem keresőbarát. Miért, mert amikor Ön keres mondjuk a Google-ban, akkor szavakat ír be és nem ilyeneket: listcat&cat=34. A Google szavakat elemez és rangsorol nem id-ket és kérdőjeleket.
    Egy keresőbarát URL valahogy így nézne ki www.sajatnev.hu/ablaktisztitas.php

  • Linkmarketing: az Ön weboldalára legtöbb esetben viszonylag sok link kell hogy irányuljon más weboldalakról. Amennyiben nincsenek befelé mutató linkeke, akkor a fentiek mit sem érnek. A linkek száma és azok minősége kulcsfontosságú a Google első 10 helyének egyikére kerülése szempontjából.

A fentiek alapján csak pillantson rá a az Ön saját weboldalára, nézze meg ezek közül mi van így megcsinálva és mi nincs, majd ne csodálkozzon, ha adott esetben nincs benne az első 10 helyezettben, de még az első 100-ban sem arra kulcsszóra, melyre nagyon is ott kéne, hogy legyen. Minden bizonnyal, ha Ön ott van az elsők közt, akkor ezeket a sorokat úgy sem olvassa.

Az előzőkben néhány fontos, lehet mondani "szakmai titkot" árultam el a keresőmarketing területéről. Ezek nem titkok, sok helyen olvashat róluk.