Keresőbarát a weboldalam?

Amikor valaki elkezdi megismerni a keresőoptimalizálást, és hall arról, hogy keresőbarát oldal, felteszi magának a kérdést: vajon keresőbarát az én weboldalam?

Jó kérdés, és fontos kérdés, hisz ez nagymértékben meghatározza, hogy a G o o g l e keresőből mennyi látogatónk lesz.

Honnan tudhatjuk, keresőbarát-e az oldalunk?

Google toolbar letöltés

Ennek megállapításához ismernünk kell pár dolgot. Most nézzük az elsőt.

A Google Toolbar vagy eszköztár

Töltsük le a Google toolbar-t magyarul eszköztárat és telepítsük fel a számítógépünkre, ha még nincs fenn. A böngészőnk felső részében láthatjuk a Google eszköztárat, ha fel van telepítve. Ha nem látjuk, akkor kattintsunk ide: toolbar.google.com/intl/hu
Mikor feltelepítjük meg fogja kérdezni, hogy a Page Rank információkat is kérjük-e és kérnünk kell, egyébként nem látjuk a számunkra lényeges információkat.

A Google Pagerank - PR

A Pagerank a Google keresőjének egyik legfontosabb eleme. A Google alapítói fejlesztették ki 1998-ban. A Pagerank nem más, mint az adott oldal fontosságának a számszerűsítése.

Egyszerűbben fogalmazva a Pagerank egy Google besorolás, mely egy 1-10-es skálára épül. Minél értékesebbnek tartja a Google az adott oldalt, az annál magasabb Pagerank értéket kap. A Pagerank érték mutatót a toolbaron középtájt láthatjuk, s mindig annak az oldalnak az értékét mutatja, amelyiken éppen vagyunk. A lenti képen láthatjuk például, hogy a Google.hu fontossági besorolása 7-es, de minden weboldalnak - az önének is :) - van Pagerank (PR) értéke. Amennyiben részletesen szeretné elolvasni a PageRank meghatározását, megteheti angol nyelven ide kattintva!

Google Pagerank

Ha van PR értéke a weboldalának, az előnyös, ha nincs az kevésbé. Ez még csupán egy összetevő a weboldalával kapcsolatban, hogy van-e PR (Page Rank) értéke. Mivel a PageRank minden egyes oldalra, OLDALRA! NEM az egész website-ra vonatkozik ezért általában a főoldal PR értéke a legmagasabb. Legtöbb magyar oldal esetén ez az érték 2-4 közt mozog, ha van neki.

Legyen az első teszt az, hogy nézze meg a feltelepített Google eszköztár segítségével, hogy mennyi az Ön weboldalának a Pagerank-ja.
Majd kezdjen el navigálni az oldalán, vagyis kattintson az oldalán lévő linkekre és így a bejövő aloldalak PR értékét is nézze meg. Ha mondjuk a főoldal PR értéke 3 és egy aloldal PR értéke 0 vagy nem elérhető, akkor az az aloldal vagy nemrég lett lértehozva és még nem kapott PR-et vagy a rosszabbik lehetőség, NEM keresőbarát a rendszer, ezért nem kapott PR-t.

Folytatás: Keresőmarketing titkok