Kérdések és válaszok a keresőmarketing témakörében

 

Kérdés:

Tisztelt Gekkó!

Árajánlatot kérnék a www............hu oldal keresőoptimalizálására.
kb 25-50 címszó alapján kérném.

Előre is köszönöm,
L. G. Válasz:

Válasz:

Kedves G.!

Honlapotok rendkívül tetszetős és esztétikus, de sajnos jelenlegi formájában nem alkalmas arra, hogy különféle szavakra előrekerüljön. Ennek oka, hogy az egész oldal flash, így a Google keresőrobot nem lát belőle semmit, és emiatt nem tudja beazonosítani, hogy az oldal miről szól. Ennek következtében nem tudja előretenni a keresőben sem.

Esetleg megpróbálhatjuk max. egy-két szóra előretornászni, de így nem lehet 20-50 szóra előrekerülni. A kimenetel még 1-2 szóra is kérdéses, de ha nem erős kulcsszóról van szó, akkor lehetséges.

Ha ezt választod, tudnunk kell, milyen szóra, szópárra szeretnétek előrekerülni, akkor tudunk árajánlatot adni.

Ha egy másik domaire (vagy akár a jelenlegire) egy keresőbarát rendszert (olyan rendszer, amit a Google szeret, és előnyben részesít) feltennénk, akkor arra elég nagy forgalmat tudnánk irányítani keresőmarketinggel. A www..........net pl. elérhető.... Lenne két honlapotok. Egy olyan oldal, ami szép és tetszető, és egy olyan, ami azért szintén rendben van, de arra sok látogató is jönne.

Én ezt tenném, ha az én oldalam/üzletem volna.

Árajánlatot csak akkor tudunk adni, ha tudjuk, milyen szavakra szeretnétek előrekerülni. Minél erősebb a verseny egy-egy szóra, annál keményebb munka az első 3-10-be bekerülni.

Várom válaszod!

Üdvözlettel,
Kozma Béla Tibor

_________________________________________________________________

Egy történet a keresőmarketingről.

Kaptam egy kéretlen reklám e-mailt (egy spam e-mailt). Ez gondolom ismerős Önnek is, szokott ilyeneket kapni. Ez egy eléggé kultúrált levél volt szinte engedélyt kért, hogy bemutassa a cégét, ami egy nyomda volt. Nekem nem volt szükségem a szolgáltatásukra, viszont mintegy szakmai ártalomként ránéztem az oldalra, hogy mennyire keresőbarát, mennyire van keresőoptimalizálva.
Beírtam a Google-ba azt, hogy „nyomda” és már felkészült voltam ezért speciális keresését alkalmaztam, amikor 100 találatot ad meg egy oldalon a szokásos 10 helyett. Majd a Firefox böngészőben lenyomva a Ctrl + F gombot rákerestem a domain névre. Nem volt benne az első 100 találatban. Azt gondolom tudja, ha egy weboldal nincs benne az első 30-ban, de Én inkább azt mondanám az első 10-ben akkor nem sok találatra számíthat a keresőkből.
Nem akartam feladni, hogy megtalálom az oldalt továbbmentem egészen a 5. oldalig, ami ebben az esetben 500 találatot jelentett. NEM volt benne az első 500 találatban sem. Ezek után írtam egy e-mailt, hogy tudnék segíteni nekik.

Íme a levél:

Kedves Mária!
Köszönöm a nem igazán kért promót!
Minde mellett megnéztem az oldalukat és így már nem kell csodálkoznom, hogy ilyen módon kényszerülnek ügyfeleket szerezni.
Gondolom tudja, hogy a Google keresőben a nyomda szóra az Önök oldala nem jön elő az eső 500 találat egyikében sem, ami komoly negatív teljesítmény!!
Mit gondol nem lenne előnyös, ha olyan emberek akadnának rá az oldalukra a keresőn keresztül, akiket ténylegesen érdekel is a nyomdai szolgáltatásuk?
Amennyiben szeretne erről többet megtudni, írjon vissza!
Üdv,
Domonkos Árpád
Internetes Keresőmarketing Szakember


Erre kaptam egy ilyen választ:

Kedves Árpád !
Nekem is hozzá kell szólnom ékes megállapításhoz.
Gondolom Ön igen briliáns szakember a szakterületén és a kereső motorok nagy mestere.
Az üzletpolitikája mindenkinek más és más.
Szerintem aki nyomdát keres ( az értelmesebbek ), az felmegy a nyomda.lap.hu-ra pl. és megnézi a Budapesti nyomdákat ahol KETTŐ nyomda mellett van „tipp”
jelölés. Az egyik a miénk…..
Még egy megjegyzés mi fordítva csináljuk és mi szeretnénk „ráakadni” az ügyfeleinkre……
Mivel mi is foglalkozunk webfejlesztéssel, nem hiszem, hogy újat tudna mondani !!!
Üdvözlettel
R. Gábor
Érdekes válasz volt!
Szerintem eléggé korlátozott elképzelés az, ha valaki nyomdát keres, akkor biztosan csak a nyomda.lap.hu oldalra megy fel keresni azt. Nap, mint nap elég sokan írják be a Google keresőbe azt, hogy nyomda. Ezek ott keresnek és nem a lap.hu-n!

A másik dolog: vannak emberek, akik összekeverik a szezont a fazonnal, azt gondolják, ha Ők webfejlesztéssel foglalkoznak, akkor már kapásból képesek lesznek olyan weboldalt készíteni, ami keresőbarát és képes adott szavakra a keresők első oldalára kerülni. Ez egyáltalán nincs így épp az ellenkezője igaz, sokan tudnak weboldalt vagy webgrafikát készíteni, és ezek közül kevesen képesek arra, hogy az oldal a keresőmarketing, keresőoptimalizálás alapjainak is megfeleljen.

Szerintem az illető kissé nagyképű volt és nem vette figyelembe a tényeket (nincs benne az első 500-ban, ami önmagáért beszél!), hogy Én újat tudnék neki mondani, pedig elég sok újat tudtam volna mondani neki mindössze azután, hogy 1-2 percre rápillantottam az oldalára.

Egyetlen egy dolgot emelnék ki, ami azonnal látható volt az oldal címsorában „title” mindössze egy szóban szerepelt a nyomda neve. Tehát még a nyomda szó sem volt benne az egyik legfontosabb összetevőben a weboldal címében. Ha mindössze ezt az egy elemet megváltoztatta volna, akkor lehet, hogy néhány nap vagy hét múlva benne lett volna az első 500 Google találat egyikében.