Mikor kéne egy keresőmarketing szakembert felkeresni?

Avagy flash legyen a weboldalam vagy sem?

Jó ha tudja az alábbiakat mielőtt több százezer forintot feleslegesen kidob az ablakon!

Ha egyszerűen szeretnék fogalmazni azelőtt, mielőtt egy webgrafikus vagy egy webdesigner hozzányúlna az oldalhoz, mielőtt ezek az emberek megkapnák a megbízást. Egy keresőmarketing szakember felkeresése kéne, hogy az első lépés legyen, miután megfogalmazódott bennünk az a gondolat, hogy kéne nekünk egy weboldal vagy egy webáruház. Miért mondom ezt?

Mert számtalan alkalommal jönnek hozzám ügyfelek, hogy adjak nekik egy ajánlatot keresőmarketing szolgáltatásra, miután elkészült a gyönyörű vagy nem is olyan gyönyörű de flash oldaluk. Egy flash oldal optimalizálása nem lehetetlen, de a jelenlegi keresőrendszerek mint pl. a Google nem képes kiolvasni a szöveget a flash megjelenítésű honlapokból. Ezáltal azonnal egy hatalmas hátránnyal indulunk a nem flash oldalakkal rendelkező konkurenciánkkal szemben. Valamint a teljes oldalas flash megjelenítés legtöbb esetben teljesen szükségtelen egy hétköznapi termék vagy szolgáltatás bemutatása esetén.

Mutatok egy megfelelő példát a flash oldalra www.cartier.com de ne tévesszük szem elől, hogy egy hétköznapi magyar vállalkozás nem rendelkezik azzal a háttérrel, mint a Cartier. Egy meglehetősen nagy múlttal rendelkező cég és évente rengeteg pénzt költenek az Interneten kívül elhelyezett offline hirdetésekre. Tehát nekik nem igazán lényeges, hogy hány kulcsszóra találják meg az oldalukat.

Miért javasolnak mégis olyan sokszor a webgrafikusok flash oldalt egy hétköznapi oldal esetében?

Legtöbbször jóval több pénzt lehet elkérni érte, mint egy nem flash grafikáért, és olyan jól néz ki vagy olyan jó hangok vannak beépítve és szól a zene, stb. Szerintem meglehetősen zavaró lehet, ha betöltődik egy honlap és azonnal elindul egy zene vagy effekt rajta és nagyon kevésszer van erre ténylegesen szükség.

Adok is egy gyors feladatot Önnek! Nézze meg most a Google keresőben, hogy arra a kulcsszóra vagy kulcsszavakra, amire Ön a weboldalával az első 10 találat egyikébe szeretne kerülni hány flash oldalt talál. Ha ez egy sokak által keresett úgymond erős kulcsszó, akkor minden bizonnyal egy flash oldalt sem fog találni köztük.

Ha Önnek már elkészítették a flash oldalt, akkor ha viszonylag hamar látható eredményeket szeretne elérni a Google-ban az adott kulcsszavakra nem marad más hátra mint lenyelni a békát és leszedni a szép új weboldalt és csinálni egy keresőbarát grafikai megoldást.

Ez legtöbbször a weboldaltulajdonost annyira megérinti, hogy ezt a lépést nem teszi meg, mert úgy gondolja, hogy nincs igazam és azt hiszi, hogy ez biztos nincs így. Ott marad a flash oldal és hosszútávon a lehetséges látogatóknak akár a 80%-át is elveszti emiatt. Szerintem a legnagyobb veszteség az, hogy nem keresünk meg annyi pénzt a weboldalunkkal, mint amennyit meg lehetne egy jól kivitelezett keresőmarketing projekt által.

Nem mondom, hogy egyáltalán nem lehet flash az oldalon, de azt mondom, hogy nem lehet az egész weboldal flash. Ha a honlapunk nem flash, attól még nem fog automatikusan előre kerülni, de sokkal jobb eséllyel indul mint egy flash oldal.